Melodifestival kväll, final 2009

               

Ja då var det då dags för årets final i melodifestivalen. Vi här hemma har inte sett på någon deltävling eller hört något av bidragen innan så för oss var det lite skoj att få lyssna, analysera och sätta egna poäng på låtarna.

Sen tycker jag det är så roligt att skriva ner kommentarer och betyg, så det roade jag mig med under sändningen igår.
Sen idag såg jag på min vän Zizezero´s sida att hon gjort det oxå...vad roligt, ska lägga upp min lista jag med på direkten, kul och se jämförelsen, om vi tycker samma eller om vi helt är oense om vem som var bäst, snyggast, värst, pinsamast, underbarast, skräll, otippad, självklar, ja allt man kan vara i en final av melodifestivalen 2009.

Startordning:


Hope & Glory

- Colgate leende svärmors smörsångare........."vi har hört och sett nog"


Snälla Snälla

- Fågelskrämman alias Janis Joplin....."Fin text, men suck vilken tråkig människa"

Love love love

- Pudeln från studio 54......"små läspande flicketyg i guldig sovsäck"


1000 miles

- Glamrockande Europe wannabee´s......"roligt med en rock låt, men hallå 1987"


Your my world

- Trallande bla bla bla bebis....."hmmm hur gick låten, vad hette den nu igen"


Stay the night

- 90-tals tecno-pop med outfits från 80-talet....."årets sommar plåga, fartfyllda färglada konfekter, min nr 1"


Moving on

- Skön sjungande sömnpiller....."powerballad alá fläkten från la Carola"


Baby goodbye

- Pojkbands gnällande Charlie Chaplin mesar......"cirkus scott nästa eller....."


Alla

- Charlotte Perrelli kopia hoppas hon iallafall...."Sovulaki, tzatsiki, gyros hmmm ja det är gott, inte det här"


Så vill stjärnorna

- Sockersöt liten snärta med grädde i rösten....."bara börjat sin vandring på schlager stegen"


La voix

- Cruella de Ville goes blondie....."tyvärr en låt som kan gå hem i stora eurovision"

Har sedan en annan favorit, om den hade fått vara med och tävlat så hade jag lätt röstat fram den som vårt bidrag till eurovision song contest, låten Tingeling, visst var den grym HIHIHIHI (ca 4.30 min i klippet)

Eller om det inte går hem hos er så skicka då istället den lugna versionen av  Hero med Moto-boy & Charlotte Perrelli. Den var ju f*n bättre än orginalet.

Men så här var min schlagertippning:

1. Alcazar
2. Malena Ernman
3. Caroline af Ugglas
4. Molly Sandén
5. Heat
6. Måns Zelmerlöw
7. E.M.D
8. Sarah Dawn Finer
9. Agnes
10. Sofia
11. Emilia

Nu är jag klar med min lista HAHAHA

Kram på er schlager vänner!!


Kommentarer
Postat av: Zizezero

Jag är fortfarande upprörd över vinnarlåten! "en schlager är en låt som man kommer ihåg" Jag kommer inte ihåg hennes låt mer än att det var OPERA, hörde inte ens vad hon sjöng...men du har kanske rätt, kanske går hem i stora eurovision. Märkligare saker har ju hänt =) KRAM!

2009-03-15 @ 13:52:26
URL: http://zizezero.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hihi jag gillade konstigt nog vinnar låten, den blir bättre o bättre varje gång man hör den! Men kan inte släppa att Alcazar inte vann...jaja bättre lycka nästa år!!!

2009-03-15 @ 13:59:52
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den här tjejen hånar dom som har anorexi och tycker det är deras egna fel



http://knowles.blogg.se/2009/march/varfor-bry-sig-om-anorektiker.html#comment

2009-03-15 @ 14:27:51
Postat av: Anna

Vinnarlåten va skit tyckte jag! Vad seriösa ni hart vart på eran kväll och poängsatt å grejer hihi :) Själv kollade jag samtidigt som jag hängde tvätt typ :)

Reine tyckte också Tingeling va bäst hahahaha!!!

2009-03-15 @ 17:18:42
URL: http://starchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0