Ägg master

En av de mest underbara uppfinningar till köket och matlagning som någon har kommit på är äggklockan och då menar jag inte en vanlig klócka man vrider till en viss tid som sedan ringer när maten eller vad det nu kan vara är klar. Nej utan en slags äggklocka man lägger ihop med äggen i kastrullen när man kokar dem.
Den blir mörkare och mörkare mot mitten av "plastägget" ju längre äggen kokat. Det finns 3 indikationer, soft, medium och hard...så man vet pracis när man ska plocka ur äggen ur kastrullen.
Innan hade jag jätte svårt att få till bra konsistens på mina ägg men nu med denna praktiska grej blir de alltid perfekta.

Ett oerhört givande inlägg men ville dela med mig av denna super bra sak.

Idag har det liksom igår varit promenad. Igår blev det 8 km och idag nästan 1 mil. Beach Thailand börjar ju närma sig med stormsteg hihi. Så nu är det flera långa promenader som gäller varje vecka fram tills vi åker.

Ikväll blir det bio, ska se Flickan som lekte med elden, tror den är jätte bra.

Kram på er!!


Bilder: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0