Promenad, ut och gå, promenix....

Ja det finns många olika namn på det som jag har ängnat hela veckan åt. Jag har verkligen tagit mig i kragen och börjat komma ut och röra på mig. Har egentligen alltid varit en som hellre föredrar soffan framför träning. Men nu har jag varit på den ena lång promenaden efter den andra i veckan, till och med spenderat lite tid på gymets löpband och i måndags satte jag mig "kors i taket" på en spinning cykel och deltog i ett pass.

Har även ändrat mina matvanor ganska bra, äter inget sött, äter rätt nyttigt och försöker att hålla nere på kolhydraterna. Finns en jätte bra sida på nätet som man kan lägga till träningar, mat m.m och så ser man hur mycket man förbrukar per dag m.m. www.matdagboken.se
Den är gratis oxå.

Jag har ofta med mig Zizezero på promenaderna oxå, det är skönt, tycker det är sååå tråkigt att gå själv. Alltid roligare att ha någon med sig och prata med. Vi har pratat om att prova traska med stavar, se om det ger bättre effekt.

Nu är det äntligen helg, ikväll blir det en lugn tv kväll med Idol, sen upp imorgon och ta på sig promenad skorna för en till runda. På söndag bär det av till Ullared, ska verkligen försöka att hålla kostnaderna nere och bara handla sånt som jag/vi verkligen behöver. Men av någon konstig anledning så när man väl är i butiken så behövs helt plötsligt allt och allt är såå nödvändigt hihihi, jaja vi får se hur det går!

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: zero

Vi e allt bra duktiga tycker jag =) Jag var dock tvungen att hoppa spinning passet idag eftersom att jag visst hade tvättid =( Har precis tryckt i mig massa tacos nu så nu ångrar jag att det inte blev nån spinning... Ses på söndag!

Kram

2009-09-25 @ 18:36:12
Postat av: jessica

ja visst är vi. Imorgon är det dags för min vägning, se om det hänt nåt med hektona!!

Jag var sååå nära på att beställa en kebabrulle för lite fredags mys, men det sluta på en smarrig räksallad gott!

Yes ses på söndag, kram kram

2009-09-25 @ 19:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0